Dag 3 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: marloes en patrick

Blijf op de hoogte en volg Noida

09 Juli 2015 | India, New Delhi

Vandaag een blog door 2 personen: Mera naam Patrick hai (Mijn naam is Patrick). En Mai ekkis Sal Ka hun (En ik/Marloes ben 21 jaar oud). Jaja, vandaag hebben we een woordje Hindi geleerd van de kids. We hadden een lekker lange nacht, waarin wat wallen zijn weggewerkt. De jongens sliepen nog net iets lekkerder, want die hadden de avond ervoor de quiz gewonnen tijdens de avondafsluiting. De dag begon natuurlijk met een ontbijt. Dit was weer erg goed geregeld, de voorraad word al bijgevuld als we eigenlijk nog genoeg hebben, er word heel goed voor ons gezorgd. Daarna waren we van plan te gaan verven, maar de Indische mensen zijn ‘iets minder’ geordend dan wij Nederlanders, want de verfbestanddelen moesten nog gehaald worden. Dus gingen we weer lesgeven ’s ochtends: Engels, Wiskunde en muziek. Dit werd per tweetal of alleen gedaan, met eventueel hulp van een vertaler. Er werden ook spellen gespeeld zoals ‘zoek de moordenaar’, het knopenspel, liedjes zingen en handjeklap. De kinderen zijn erg enthousiast en blij dat we er zijn. Ze komen meteen naar je toe om contact te maken en lachen je toe, geweldig om te zien. Ook was er vanochtend een korte ‘dienst’ waarbij de nieuwe leraren en leraressen werden voorgesteld aan de kinderen door Pastor John. Wederom (net als gisteren tijdens de korte dienst) werd er veel gebeden en gezongen. Toen kwam de lunch en die was heerlijk! Er waren wraps gemaakt met daarin rijst en andere groenten, het was dit keer niet scherp! Ook hadden we sandwiches met komkommer, kaas, tomaat, en een soort mosterd. Na de lunch konden we dan beginnen aan het verfproces. De wanden (die eerder geverfd zijn, maar nu wat vervallen zijn) moesten eerst geschraapt worden, waarbij iedereen hard ze best deed. Omdat er niet genoeg schrapers waren, namen een paar vrouwen een verzorgende rol op zich door ons af en toe af te koelen. Dit was geen overbodige luxe was, want met het zweet wat vandaag vloeide kan je een gemiddeld zwembad (oke kinderbadje) bijna vullen. Na het schrapen werd de witte grondverf aangebracht, waarbij helaas afbeeldingen van onder andere Mini Mouse nog verder moesten worden weggevaagd. Dit is echter geen probleem, want als de grondverf vrijdag gedroogd is, gaan wij de wanden nog mooier maken. U zult denken, waarom niet morgen/donderdag al, luie donders? Dat komt omdat we morgen naar de Taj Mahal gaan. We gaan al om 6 uur ’s ochtends, dus vanavond vroeg te bed. Eerst hebben we nog een zang/dans avond, dus dat zal net als gister losgaan met de trommelende kinderen. Ook moeten we ons verzorgen, want morgen moeten we een beetje netjes de buitenwereld in. Dus ik (Marloes) ga me mooiste jurk uitzoeken en ik (Patrick) ga me baard weghalen. Tata! Patloes
Laatst nog toegevoegd: morgen later opstaan en iets later naar de Taj – de toegangskaarten zijn net niet op tijd binnen.

• 09 Juli 2015 - 19:47

Helene:

Lieve allemaal, Ontzettend leuk om te lezen allemaal.
    Wat worden jullie goed verzorgd en wat hebben jullie al veel gedaan, als ik dat zo lees!
    Volgens mij genieten jullie volop en ook de kinderen. Fijn om te lezen en zo op de hoogte te blijven .
    En meiden: de volgende keer winnen jullie he! Zet hem op.
    Groeten vanuit Alkmaar van Henk en Helene

• 09 Juli 2015 - 20:06

Marianne Sikkema:

Super om te lezen hoe het bij jullie gaat. En ook de foto's erbij. Jullie zijn goed bezig.
    Lieve groetjes van marianne sikkema