Dag 4 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Jeroen O. en Juul

Blijf op de hoogte en volg Noida

09 Juli 2015 | India, New Delhi

Het vorige bericht sloot dus af met dat we iets later naar de Taj Mahal zouden gaan. Daar heb je namelijk kaartjes voor nodig en daar was men net te laat voor bij de ‘winkel’ en dus moesten die vanochtend gehaald worden. Dat kon pas vanaf een uur of 10, dan beginnen de winkels zo’n beetje. En dan terug naar het tehuis rijden … ’s ochtends om een uur of half acht begon het met regenen onweer en dat heeft funeste gevolgen, niet alleen voor de status van de ‘wegen’ als ook voor de files. De auto met kaartjes zou om ongeveer half elf bij het tehuis zijn, maar door de files werd dat pas tegen 2 uur! De plannen zijn dus weer aangepast, flexibel als iedereen is.
’s Ochtends na het ontbijt werd het dus lezen, het spelen van UNO, kijken naar de regen en de buren die staan te douchen in de regen. In goed overleg met de leiding van Grace Care is besloten om ’s middags niet meer naar de Taj te gaan, maar naar een Hindu tempel in Delhi. Inmiddels was het wel weer droog geworden en konden we met z’n 17’en in het busje door het Delhi-verkeer naar het tempelcomplex hobbelen/rijden. Wat ’n verkeerschaos. Krijg je de vraag “zouden jullie hier willen rijden?” en dan denk je “neuh…, nog maar even niet”. Maar toch gebeuren er nauwelijks botsingen, terwijl men soms op centimeters langs elkaar vliegt.
Bij het tempelcomplex aangekomen moesten we alle elektronica in het busje achterlaten inclusief 1 persoon en met z’n 16’en (inclusief 1 gids, die er ook voor het eerst was) door alle beveiligingscontroles voordat we echt naar binnen konden. Het tempelcomplex was heel indrukwekkend en groot en nog niet zo oud, zo’n 15 jaar, en gebouwd door de volgelingen van een bagwan uit de 17de eeuw. We hebben een tour gevolgd waardoor we 4, 5 keer de boodschap gehoord van deze Hindu-stroming: verdraagzaamheid, in vrede en geest met jezelf om uiteindelijk een beter mens te zijn naar de omgeving.
Blonde meisjes, lange blonde jongens en zeker Jeroen O zijn in India een bezienswaardigheid. Hij zegt nu al “no pictures please”. Het is dan ook heel grappig om een stukje achteraan te lopen en de reacties van de gemiddelde Indiër van 1,60 meter te zien en hoe men kijkt naar zo’n groep Hollanders.
Tenslotte waren we weer om ongeveer 7 uur ’s avonds weer thuis en na zo’n 15 minuten stond het eten op tafel! Een soort stamppot met gefrituurde vis, meisjesvingers, salade van tomaten, komkommer en ui en dan een pan vol dunne broodjes. Zeker weer zo veel, dat wij daar meer dan genoeg aan hadden. Het overige gaat niet weg, maar wordt gebruikt in het tehuis. Na de maaltijd: opruimen, beetje afwassen, spelletjes onderling en met de kinderen, lezen en proberen om te gaan met de warmte.
Wanneer we wel naar de Taj gaan? Waarschijnlijk wordt dat a.s. zaterdag.

• 09 Juli 2015 - 19:49

Fam. De Graaf H En H:

Dag allemaal, Wat een belevenissen zo! En wat een bekijks.
    Zal weer wennen zijn, als jullie weer hier zijn, dan ben je een van de velen en vallen jullie niet meer zo op!
    Hopelijk gaat het zaterdag door! Het ga jullie verder goed! HenH

• 09 Juli 2015 - 20:06

Cora:

Wat ontzettend fijn om te kunnen lezen hoe het met jullie gaat daar. Zo zijn we er toch een beetje bij en is het gemis minder. Wat indrukwekkend allemaal. Hopelijk kunnen jullie het hoofd koel en het hart warm houden. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag. Een hele dikke knuffel voor Juliette xx

• 09 Juli 2015 - 20:09

Petra :

Leuk om jullie blog te lezen. Zo te lezen hebben jullie het goed met elkaar. Lachen dat jullie zo opvallen bij de Indiërs. Blijf het goed hebben met elkaar en het beste voor iedereen! Dave en Petra

• 09 Juli 2015 - 20:57

Linda:

Hoi allemaal! Wat geweldig om jullie blogs te lezen! Jeroen o je moet de groeten hebben van Willeke van zwembad de Bever. Jessica en ik zijn best wel een beetje jaloers op jullie,hoor! Nou keep up the good work en blijf lekker genieten,ook van elkaar! Er word veel aan jullie gedacht! Tot een volgende blog!!
    Linda

• 09 Juli 2015 - 21:35

Letty:

Wat leuk om al jullie belevenissen zo te kunnen volgen.... Grappig dat de mensen daar letterlijk tegen Jeroen O. opkijken maar dat was wel te verwachten natuurlijk. Hopelijk gaat hij er niet van naast zijn schoenen lopen ;)
    Een goede tijd nog daarginds en pas goed op juliiezelf en elkaar!
    Groetjes uit een niet meer zo warm Alkmaar.

• 09 Juli 2015 - 21:44

Luuk En Annemarie:

Lieve allemaal. Fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat en dat jullie zo goed worden verzorgd. Wat een mooie belevenissen. Met recht een wereld van verschil. Dit is onze eerste reactie maar we hebben alle blogs nauwlettend gevolgd. Ēka sātha mazā kē bahuta sārē. (nog veel plezier samen). We zijn benieuwd naar de belevenissen bij de Taj. Lieve groet van Annemarie en Luuk.

• 09 Juli 2015 - 23:21

Robert En Ilse De Graaf:

Dag allemaal, goed om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. We zien jullie al lopen als groep door het drukke Delhi. Allemaal even VIP met Jeroen voorop. Jullie worden goed in de watten gelegd zo te lezen. Betekent dat ze het fijn vinden dat jullie er zijn, niet alleen de kinderen maar ook de leiding. Heel veel plezier de komende dagen met elkaar!
    Groetjes Ilse en Robert

• 10 Juli 2015 - 02:18

Janet Schaap:

Wat leuk om te weten wat jullie allenmaal ervaren daar ! India is door de jaren heen weinig veranderd zo te lezen ! Gemiddelde Indier is gelukkig geen 1.60 cm hoor, in het noorden zijn ze zelfs bij de 2 meter, maar natuurlijk zijn jullie een bezienswaardigheid daar ! Eten jullie 'meisjesvingers' ? Of 'lady fingers' ? Hahaha ! Heel veel plezier en geniet van de Taj Mahal ! Namaskar.

• 10 Juli 2015 - 16:49

Vlierefluiters:

Mooi om te lezen!
    veel groeten van de vliere-fluiters uit Krabbendam

• 10 Juli 2015 - 16:54

Hilda:

Kijken en bekeken worden, of het went? Ben benieuwd hoe jullie dit fenomeen ervaren. Culturen en werelden die zo ver van je bed liggen. Geweldig dat jullie zo heerlijk al die verscihillende stukjes cultuur aan het proeven en ervaren zijn. Gebruik al je zintuigen goed, het is verrijkend.
    En mijn lieve "kleine" broer Jeroen, het is net of weer terug bent in Frankrijk, toen waren wij met z'n allen ook al zo'n bezienswaardigheid.
    lieve groet Hilda

• 10 Juli 2015 - 17:27

Yvonne Smit:

Ik lees mee:) leuk. En ben benieuwd wat jullie van de
    Taj Mahal vonden...