Dag 7 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Marloes en Leroy

Blijf op de hoogte en volg Noida

14 Juli 2015 | India, New Delhi

Op zondag, dag 7, hebben we om 8 uur ontbeten. Om 09.30 is de bus vertrokken om naar de kerk ergens in de stad Noida toe te gaan. De dienst werd in een kelder gehouden om niet op te vallen en omdat sommige mensen in India tegen Christenen zijn. De jongens en meisjes van het kindertehuis waren aanwezig, net als alle volwassenen die zorg voor hen dragen. De dienst was totaal anders dan bij ons in Nederland, als er liederen werden gezongen, dan stonden er drie zangeressen vooraan met een kleine band met een gitaar, drumstel en keyboard. De dienst begon met zingen van twee liederen vanaf de beamer en er werd veel gebeden. Gelukkig werd de dienst voor ons vertaald, die Hindi taal is niet te volgen… Het viel ons op dat ze voor iedereen apart bidden, niet zoals wij gewend zijn in een gebed om voor iedereen te bidden. Een paar meisjes van het kindertehuis hadden een dans ingestudeerd op een liedje van Hillsong, wat ze aan ons en de rest van de kerk lieten zien. De preek werd gehouden door Pastor John, het ging over liefde voor elkaar, voor jezelf en voor God. Ook kregen wij de gelegenheid een deel van onze liedjes met de rest van de kerk te zingen, dat hebben we ook gedaan. Lise had de liedjes op papier staan, die deelden we aan iedereen uit in de kerk. Jitske, Elbrich, Lise, Jeroen O en Juul gingen vooraan staan en begonnen te zingen. De mensen kenden de liedjes niet, dus herhaalden we ze een paar keer zodat ze makkelijker mee konden zingen. Nadat we de liedjes hadden gezongen heeft Jeroen O nog iets verteld over zijn ervaring met God. Na nog een paar liederen zingen was de dienst afgelopen. Daarna zijn we met de bus naar het meisjestehuis gereden. Eenmaal bij het meisjestehuis aangekomen wachtte er een heerlijke lunch op ons. Patatjes hmmm….. met pasta, curry, naanbrood en rijst. Daarna zijn we met de meiden van het meisjestehuis spelletjes gaan spelen. We deden bijvoorbeeld het kat en muisspel en levende knop. (zie internet voor speluitleg). Helaas konden we deze spelletjes niet te lang spelen, omdat er dan overlast voor de buren was. We mogen niet te veel opvallen, omdat de buren anders meer huur kunnen gaan vragen aan pastoor John voor het meisjestehuis. Na het spelen hebben we hier ook avondgegeten. Ook nu was er weer een nieuwe ervaring voor ons voor het slapengaan. De meiden kregen slaapkamers toegewezen en alle mannen inclusief leiding sliepen in de woonkamer op de grond bij elkaar. We hopen dat de nacht verkoelend zonder al teveel muggen zal zijn… Groetjes uit Noida van Marloes en Leroy.

• 14 Juli 2015 - 18:34

Luuk En Annemarie:

Wat leuk. Een bericht van jullie samen. Leuk om te lezen wat jullie beleven.