Dag 11 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Patrick en Juul

Blijf op de hoogte en volg Noida

16 Juli 2015 | India, New Delhi

Om 10 uur ‘s avonds zouden we door onze buschauffeur Matthew richting treinstation Delhi worden gebracht, alwaar onze trein om 23:50 zou vertrekken. Het busje kwam om kwart over 10 aan en toen moesten we afscheid nemen van de kinderen die niet meegingen. Bij sommigen spelen er al adoptieplannen op, dus dat was best lastig. Eenmaal in de bus leek het of we op schoolreisje naar Duinrell gingen, de stemming was uitgelaten en alle klassieke (potje met vet) songs werden uit de kast gehaald. De stemming werd iets minder uitgelaten toen bleek dat het druk was op de weg en onze vertrektijd steeds dichterbij kwam, terwijl wij nog niet bij het treinstation waren. 23:40 kwamen we eindelijk bij het station aan, dus snel de koffers eruit en kijken waar we heen moesten. Het treinstation had blijkbaar ook een functie als hotel, want overal lagen mensen en honden. Maar goed, we hadden geen tijd om daarnaar te kijken, want we moesten de trein halen en zoals jullie weten wacht de trein op niemand. Sam (onze gids) stuurde ons de goede kant op, maar de klok tikte al 23:46 aan en we moesten nog een trap op, over wat sporen heenlopen en de trap weer af. Dus dan denk je, rennen! Echter hadden wij ook een oude mevrouw bij ons, die haar laatste sprint vermoedelijk 40 jaar terug heeft getrokken. We zagen de trein staan, snel de trap op, en daarna weer af. 23:49 en we waren bij de trein. Dus nog 1 minuut op de klok en we moesten nog naar de juiste coupé. In de absolute dying seconds stapten we met een uiterste krachtinspanning de trein op tijd binnen voor hij vertrok. Noem het perfect timing, op z’n Duits (in het voetbal) of gewoon beter laat dan nooit, we hebben het gehaald. De trein vertrok net nadat we binnen waren. Inmiddels waren we aardig moe en toen begon het treinavontuur. Ook dit was een nieuwe, bizarre ervaring. We hadden een slaaptrein, iedereen had z’n eigen stapelbedje. Nadat we de lokale treinreizigers uit hun slaap hadden gehouden omdat dit voor ons nieuw was en iedereen zijn plekje moest vinden, lagen we in bed met het licht uit. Het was gelukkig stil en de airco stond lekker aan. Er waren echter ook wat minder slaapgeschikte dingen. De trein hobbelde lekker, toeterde alsof ie zich in druk verkeer bevond, ook Indiërs snurken en de wc was een gat dat je beter kon vermijden. Ook waren de bedjes niet echt berekend op lange Nederlanders. Toch was het op zich te doen en heeft iedereen wat uurtjes slaap gepakt, ook omdat we inmiddels goed moe waren. Na 6 uurtjes kwamen we om 05:45 prima op tijd aan in Dehradun. Onze gids wekte ons en we verlieten het treinstation per taxi naar onze plaats van bestemming. Het was lekker rustig op de weg, dus dit verliep vrij snel. Toen we bij ons gasthuis aankwamen viel vooral de lekkere temperatuur op, eindelijk weer iets van frisse lucht. Op zich zag het er prima uit, maar we zochten eerst even ons bed op, wat ook iets van een matras bevat, dus niet verkeerd. Iedereen was aardig moe, toch stond het ontbijt alweer lekker fanatiek om 07:30 gepland. Over de smaak van het ontbijt verschilden de meningen, gelukkig hebben sommige slimmerds hun eigen Fred

• 16 Juli 2015 - 18:22

Helene:

Gelukkig dat jullie het op tijd hebben gehaald. Weer een ervaring rijker, reizen met de trein in India!
    geniet van het kamp! Dikke knuffel van ons

• 16 Juli 2015 - 18:29

Gea De Jong:

Wat geweldig dat wij op afstand mee kunnen leven met alles wat jullie daar al deden en nog gaan doen!!! Geniet deze dagen in het kamp met elkaar. De groeten voor jullie allemaal!

• 16 Juli 2015 - 19:21

Petra En Dave:

Zo wat een avontuur om op tijd de nachttrein te halen, zeer beeldend beschreven!Heel veel plezier tijdens het kamp het wordt vast heel leuk en gezellig met jullie en de kids. Wat een feest voor deze groep kinderen! Jammer dat ze niet allemaal mee mochten of werd dat echt teveel? Liefs en groetjes Dave en Petra

• 17 Juli 2015 - 12:46

Cora En Ivan:

wat een avontuur. Heel leuk geschreven ook, zie het helemaal voor me.
    Nog een paar daagjes, hou vol, jullie zijn kanjers!

• 17 Juli 2015 - 13:35

Marjeike:

Leuk om weer even bij te kunnen lezen! Jammer van de wc voor de mensen met diarree :/.

Zo te lezen hoeven jullie nooit meer te laat te zijn met treinen halen in Nederland na deze oefening, maar het voordeel is dat je dan wel zo moe bent dat je kunt slapen in die hobbeltrein. Fijne tijd in de bergen!

• 19 Juli 2015 - 13:44

Johannes:

Treinen die op tijd vertrekken, dat lukt zelfs in Nederland niet. Hopelijk niet vergeten uit-te-checken?