Dag 5 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Noida

10 Juli 2015 | India, New Delhi

Nu langzamerhand het einde van de eerste week in zicht komt, kunnen we merken dat het voedsel inmiddels zijn tol gaat eisen. Alhoewel het nog steeds ontzettend lekker en ruim voldoende is, wordt het toilet steeds beter benut. Zo hebben we Jeroen O een keer van deur naar deur zien rennen in de hoop een beschikbaar toilet te kunnen vinden, maar hij is niet de enige die hier last van heeft!
Vanmorgen begon de dag met een punt van herkenning: regen. Na een warme nacht toch wel een aangename verassing. Tijdens het ontbijt kwam Patricks obsessie voor de “man met de rode paraplu” uitgebreid ter sprake. Deze meneer had Patrick gisteren namelijk gespot op de weg naar de tempel. De man liep op klaarlichte dag, met volle zon met zijn paraplu opgestoken midden over een weg (die qua drukte vergelijkbaar is met A9). Na het ontbijt was er weer voldoende tijd om aandacht te kunnen besteden aan de kinderen. ’s Ochtends werd er weer veel les gegeven. Juliette en Annelijn gaven Engelse les, Koen en Jitske hadden een natuurkundige proef voorbereid en Patrick en Mike gaven een Nederlandse les waarbij de kinderen stroopwafel konden proeven. Ze vielen niet bij iedereen in de smaak, maar de meeste kinderen leken er toch wel erg blij mee. De kinderen zijn erg leergierig vooral naar de Nederlandse taal. Zo kunnen de kinderen de W van Willie inmiddels en was de lerares zelfs druk aan het meeschrijven bij een lesje in Nederlandse kleuren.
Met het schilderen van de muren van de begane grond stond er een hoop werk op het programma. Een deel van de groep heeft hier echt zijn tanden in gezet en na een aantal uitputtende uren mag het resultaat er zijn! Een ander deel van de groep voelde zich wat misselijk en rusten wat uit of vermaakte zich met de kinderen door met ze te gaan fietsen (in de regen) of te schaken. Al met al weer een mooie en productieve dag!
Ook morgen belooft een mooie dag te worden met een bezoek aan de Taj Mahal op het programma. Het betekent wel vroeg op voor een vier uur durende busrit, maar we hebben het er dubbel en dwars voor over!

• 10 Juli 2015 - 19:59

Hilda:

Hopelijk dat het darmentuig zich bij iedereen rustig kan houden....
    Heel veel plezier morgen bij de Taj Mahal, een langzaam wegzakkend fenomeen.
    Genieten!
    Lieve groet Hilda

• 10 Juli 2015 - 22:33

WiekeW:

Fijn om de verhalen te lezen. Succes en plezier! Lvgrwwk

• 11 Juli 2015 - 13:37

Kai:

Al jullie verhalen in één x gelezen! Mooie verslagen en wat een bijzondere ervaring! Veel plezier verder en vooral heel veel Gods zegen toegewenst!

• 11 Juli 2015 - 20:28

Ome Frans:

Hallo Alckmaer in den vreemde,

Hier een berichtje van Ome Frans voor zijn neefjes Patrick & Anton.
    Volgens mij beleven jullie een mieters avontuur!! Als jullie in heel India iemand ontmoeten die wel eens van AZ gehoord heeft, krijgen jullie van mij een Magnum!
    Ajax daarentegen is in elke hoek van de wereld bekend. Tsja het is niet anders.
    Geniet van de verdere reis/rijst en ga door met het goede werk daar!!
    Groetjes
    Jullie Oom Frans

• 12 Juli 2015 - 11:19

Natasja:

Hoi daar!
    Zo te lezen zijn jullie lekker bezig! Het lesgeven lijkt me heel leuk! Wat voor natuurkunde proef stond er op het programma?
    Geniet van jullie dagen daar en probeer er zo veel mogelijk uit te halen!! Die darmpjes komen wel weer wat tot rust over een paar daagjes ;)

Groetjes!

• 12 Juli 2015 - 13:40

Bianca:

Wat leuk om door de reisverhalen jullie verre activiteiten te kunnen volgen. Hoe vreemd ook maar cola drinken brengt de darmen tot rust. Heel veel plezier nog de komende tijd!

• 12 Juli 2015 - 15:45

Hinke Van Breeden:

Lieve mensen, groot en klein,
    Wat een geweldige belevenis voor juulie, ik ben trots op jullie, zoveel bijzondere verhalen.En wat jullie daar allemaal doen, ik hoop dat jullie behalve werken ook nog genieten van het land, de mensen en van elkaar. Ik denk aan jullie!!!!
    groetjes voor allemaal,
    Hinke

• 12 Juli 2015 - 18:29

Arjen Buringa:

Geweldig wat jullie daar allemaal doen voor de medemens!
    Ik heb diep respect voor jullie.
    Ik wens jullie nog een hele goede 2de week toe, en zal nadat ik terug ben van mijn 5-daagse vakantie verder gaan met het lezen van jullie reisverslagen.
    Hartelijke groeten voor iedereen, Arjen

• 12 Juli 2015 - 19:59

Stefanie En Fam:

Dag 5 alweer. Vandaag eindelijk even tijd genomen ze allemaal te lezen. Wat een bijzondere tijd voor jullie, mooie ervaringen zeg! En opstandige darmen ;-)
    Veel plezier en succes gewenst!