Dag 1 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: lise

Blijf op de hoogte en volg Noida

07 Juli 2015 | India, New Delhi

Daar stonden we dan, om 09:45 uur op de parkeerplaats bij de Mare. Eén voor één kwamen de auto’s vol koffers en uitzwaaiers aanrijden. Het was erg leuk om te zien dat zo veel vrienden en familie ons een goede reis kwamen wensen.
Om precies 10:00 uur reden we dan ook weg naar Schiphol en daar verzamelden we bij de juiste vertrekbalie. Veel familie was meegekomen om ons daar nog uit te zwaaien en als verrassing zongen ze het lied ‘leaving on a jetplane’ met de aangepaste tekst van Wessel voor ons. En toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen. En dat was toch erg lastig. Je gaat ver weg, naar een vreemd land. Je weet niet waar je terecht komt. Voor sommigen was het ook de eerste verre reis alleen zonder ouders.
Het hele gebeuren op schiphol verliep erg soepel en om 13:50 vertrok het vliegtuig. De vlucht duurde 7 uur en 15 minuten. Tijdens de vlucht konden we films kijken op een schermpje op de stoel voor ons, muziek luisteren en we kregen lekker eten. Rond 11 uur werd het donker en kon je erg mooi verschillende steden zien liggen. Toen we bij New Delhi kwamen, zag je de enorme stad al oplichten vanuit de verte. En het is echt énorm groot!
Op de luchthaven moesten we door verschillende paspoort controles en na het bagage halen stond iemand van Grace Home ons op te wachten. Zodra we buiten stonden, viel de hitte als een klamme doek om ons heen. De temperatuur is te doen, maar het is enorm benauwd. De koffers werden met twee busjes meegenomen en wij zelf met een andere bus. Het was inmiddels midden in de nacht, maar New Delhi was volop in beweging. Overal reden vrachtwagens en tuck-tuck’s. Het rijden in India is een hele ervaring op zich. Verkeersregels zijn er haast niet: door rood rijden gebeurt regelmatig en inhalen gebeurt links en recht. Kortom: ga nooit zelf rijden, dat is levensgevaarlijk. Verder zijn de wegen in slechte staat. We klagen wel eens over de wegen in België…..nou die krijgen een 10 vergeleken met hier. Hoe dichterbij het weeshuis we kwamen, hoe hobbeliger de weg werd. Ook lag er veel water, want het had flink geregend.
Toen we aankwamen werden ons verschillende kamers gewezen, allemaal voorzien van airco en een waaier, om de ergste hitte weg te werken. Na het instaleren van klamboes en bedden gingen we uiteindelijk rond 4 uur naar bed.

• 08 Juli 2015 - 22:23

Mark Van Beek (Hoevelaken):

Welkom in India, mooi hoe jullie de eerste kennismaking met het land beschrijven, geniet ervan!