Dag 6 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit New Delhi, India van Noida India - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Elbrich

Blijf op de hoogte en volg Noida

14 Juli 2015 | India, New Delhi

Welkom in India – “er zijn wel eens stroomstoringen” en als de stroom weer bij komt, dan gaat het ook wel eens mis met apparatuur, zoals de trafo van de laptop. Maar hier komt weer wat nieuws!

Om kwart voor vijf ‘s ochtends ging bij ons de wekker. Vandaag gingen we namelijk naar de Taj Mahal! Vijf uur begonnen de eerste mensen al aan het ontbijt. Het busje zou er om half zes al staan, maar sommige mensen begonnen pas om tien voor half zes aan het ontbijt. Snel alles afwassen dus en hup, het busje in. Uiteindelijk vertrokken we om kwart over zes. Misschien een beetje aan de late kant..
Het was een erg lange busreis, ongeveer vier uur. De snelweg was deze keer niet druk, en dus prima te berijden met het busje.
Toen we in Agra aangekomen waren was ook onze gids gearriveerd. Het busje werd geparkeerd, en vervolgens moesten we nog een klein stukje naar de Taj Mahal lopen. Het regende redelijk hard en overal op de straat lag kamelenpoep. Om ons heen probeerden veel mensen ons allemaal dingen te verkopen, wat overigens niet gelukt is. De tickets werden gekocht en we kregen er ook “shoe covers” en een flesje water gratis bij. Vervolgens gingen we in de rij staan, de vrouwen en mannen moesten apart staan. Allemaal werden we gefouilleerd en onze tassen werden flink gecontroleerd.
Uiteindelijk stonden we daar dan bij de “Four Gate Court”. Op de hoofd gate stonden elf torentjes, aan de andere kant van de gate stonden er ook elf. Elk stonden ze voor de jaren dat ze over de bouw van de Taj Mahal hadden gedaan. Tweeëntwintig jaar dus.
Daarna liepen we naar binnen met de gids, het uitzicht op de Taj Mahal was echt prachtig om te zien, en overal stonden mensen in en om de Taj Mahal heen. Een paar foto’s werden gemaakt voordat we naar de Taj Mahal zelf gingen lopen. Natuurlijk moest er een mooie groepsfoto voor de Taj Mahal gemaakt worden, ook werden er een paar typische toeristen foto’s gemaakt met hulp van de gids. Vervolgens moesten we onze mooie “shoe covers” aan doen. Die van Jeroen O paste niet over zijn schoenen, en voor hem moesten er dus andere geregeld worden. Na een kleine tijd konden we de trappen op en dan eindelijk de Taj Mahal binnen gaan. De echte tombe was niet tentoongesteld voor de bezoekers, maar ze hadden een replica ervan gemaakt. Hier mochten alleen geen foto’s van gemaakt worden. Het was er echt super mooi, de versiering was gemaakt van mooie edelstenen zoals bloedkoraal, deze geeft licht als er een licht op geschenen wordt. Als het volle maan is schijnt het licht ervan op de edelstenen en geven deze licht.
Na de rondleiding door de Taj Mahal gingen we uit eten met zijn allen. We hebben er heerlijk gegeten. Veel mensen gingen niet voor de rijst maar voor de pasta of patat met kip.
Hierna gingen we met zijn allen de bus weer in en naar Red Fort. Het was ondertussen gestopt met regenen, wat wel prettig was voor iedereen. De tickets werden gekocht en met zijn allen konden we naar binnen. Voor we echt naar binnen konden werden we weer allemaal, behalve de meiden, gefouilleerd. De gids heeft ons alle mooie dingen laten zien van het paleis waar ook zeer mooie foto’s door iedereen zijn gemaakt. Toen we klaar waren met de rondleiding gingen we met zijn allen weer terug naar de bus.
Het was een lange reis, maar uiteindelijk waren we aangekomen bij “The Girls Home”. Hier kregen we ons avondeten; kipnuggets met sperziebonen, meisjesvingers, rijst, naanbrood en als toetje butterscotch ijs. Na het avondeten gingen we nog een paar liederen zingen met de meisjes.
Na deze vermoeiende dag gingen we weer terug naar “The Boys Home” en hebben we allemaal heerlijk geslapen, ondanks de vervelende muggen.

• 14 Juli 2015 - 10:12

Martina Van Baal :

leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt veel plezier nog

• 14 Juli 2015 - 18:27

Winanda:

Zo zit je met smart te wachten op wat nieuws en dan plopt de een na de andere melding binnen. Prachtig om jullie verslagen te lezen. Wat een andere wereld toch. Goed om te zien dat jullie ook genieten van de mooie dingen, die er ook zijn, in India.